زمانیکه به داروخانه می رویم با انبوهی از انواع خمیر دندان ها مواجه می شویم که نمی دانیم کدامیک برای دندان های ما مناسب هستند. بهتر است بدانید نوع خمیر دندانی که خریداری می کنید در سلامت دندان هایتان مؤثر است بنابراین دانستن اثرات انواع مختلف خمیر دندان برایتان مفید خواهد بود:

  • سفید کننده ها: در این نوع خمیر دندان ها ساینده هایی استفاده می شود که لکه های سطحی را در قشر مینایی دندان از بین می برد. استفاده بیش از حد از این خمیر دندان ها باعث از بین رفتن لایه مینایی دندان می شود و ایجاد حساسیت می کند.
  • خمیر دندان مخصوص دندان های حساس: در این نوع خمیر دندان ها پتاسیم نیترات وجود دارد که عصب دندان را آرام می کند.
  • خمیر دندان ضد پوسیدگی (فلوراید): در این نوع خمیر دندان ها میزان فلوراید از سایر خمیر دندان ها بیشتر است. چنانچه میزان پوسیدگی دندان های شما زیاد است، حتی می توانید از دندانپزشک خود در این زمینه نظرخواهی کنید چون خمیر دندان هایی هم وجود دارد که میزان بسیار بالاتری از فلوراید را دارد.

البته مسلم است که باید با دندانپزشک خود در زمینه خرید خمیر دندان مشورت کنید. شاید نیازی به حفاظت های اضافی نداشته باشید و یک خمیر دندان معمولی برای تان مناسب باشد. به طور کل اگر درست مسواک بزنید و از مصرف قهوه، سیگار، نوشابه و آبنبات های ترش خودداری کنید، دندان های سفید و سالم خواهید داشت. در غیر اینصورت برای مراقبت بیشتر بهتر است از خمیر دندان های گران قیمت به جای معمولی استفاده کنید.