ما به خوبی از مضرات زیاد نشستن آگاه هستیم و البته برای پیاده روی نیازی نیست آن را در مقوله ورزش پیاده کنیم می توانیم در مسیر سرکار به خانه یا در هر فرصتی پیاده روی کنیم. در تمام مباحث سلامتی، روزی 30 دقیقه ورزش کردن توصیه شده است ولی چیزی که مهم است این است که اگر بیشتر وقت شما به نشستن سپری می شود 30 دقیقه ورزش، به تنهایی کافی نخواهد بود:

«این مطالعه بر روی 240.000 نفر و به مدت 8 سال و نیم پیگیری شد، یکی از یافته های آن در مورد زیاد تلویزیون نگاه کردن است که می تواند باعث بیماری قلبی شود، حتی اگر کسی در هفته 7 ساعت یا بیشتر ورزش کند (از ورزش معمولی تا ورزش سنگین) باز هم به دلیل زیاد نشستن دچار بیماری قلبی خواهد شد. نتایج این مطالعه توصیه می کند که ورزش کردن به تنهایی برای از بین بردن خطرات زیاد نشستن کافی نیست».

دلیل آن ساده است، تمام حرکت هایی که ما در طول روز می کنیم از بلند شدن از خواب گرفته تا برداشتن یک لیوان آب و شستن ظرف ها، همگی کالری می سوزانند و متابولیسم را افزایش می دهند. حتی اگر روزانه هم ورزش بکنید، نشستن زیاد، اثر تمام این ورزش ها را خنثی می کند. بهترین کاری که می توانید بکنید این است: بیشتر پیاده روی کنید. در طول روز هر شخصی باید 10.000 گام بردارد (برابر با 3 کیلومتر)، حالا به طور متوسط می توان گفت 5.000 گام نیز مؤثر است. در این زمینه می توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید به طور مثال:

  • به جای استفاده از آسانسور از پله استفاده کنید (بالا رفتن از 10 پله مساوی 38 گام بر روی زمین است)
  •  هنگام رفتن به سرکار ماشین خود را دورتر پارک کنید تا کمی راه بروید.
  • در طول روز در محل کار خود هر از گاهی بلند شوید و راه بروید.
  • اگر همچنان علاقمند به تماشای تلویزیون هستید می توانید هنگام پخش پیام بازرگانی بلند شوید و راه بروید این کار تعداد گامهای شما را در طول روز به 3.000 گام افزایش می دهد. به طور کل بعد از 90 دقیقه تماشای تلویزیون و نشستن حتما باید بلند شوید و راه بروید.