هرچند کاربرد اصلی خمیردندان تمیزی ایده‌آل دندان‌ها و دهان است، اما قدرت پاکسازی و بافت ساینده‌اش، باعث می‌شود که خمیردندان در همه جای خانه کاملاً مفید باشد.

نکته: اگر می‌خواهید تمیز کنید یا برق بیندازید، به جای ژل یا انواع خاص خمیردندان که ممکن است برخی کاربردهای زیر در مورد آنها عملی نباشند؛ از یه مدل کاملاً معمولی و سفید استفاده کنید.

1- برق انداختن سریع نقره‌جات

حس می‌کنید حلقه مورد علاقه‌تان درخشش سابق را ندارد؟ آن را مرطوب کرده اندکی خمیردندان را بر تمام سطح حلقه بمالید، خمیردندان‌ها را شسته و با پارچه‌ای تمیز سطحش را خشک کنید. نکته قابل توجه اینست که نباید به این کاربرد عادت کرد زیرا قدرت سایندگی خمیردندان بسیار بیشتر از پولیش‌های متداول برای برق انداختن نقره است.

2- درخشش را به شیر‌آب برگردانید.

با استفاده از یک اسفنج مرطوب شده، به تمام قسمت‌های شیرآلات داخل سرویس بهداشتی و حمام اندکی خمیردندان بمالید تا جرم و آلودگی آنها را برطرف سازید.

3- لکه‌های چای و قهوه را از فنجان و لیوانتان بزدایید.

اگر نوشیدنی صبحگاهیتان حلقه ناخوشایند قهوه‌ای رنگی باقی می‌گذارد که به سختی پاک می‌شود، از کمی خمیردندان برای برطرف کردن آسان آن استفاده کنید.

4- پاک کردن لکه‌ها و آثار آرایش.

وقتی روی سطح دراور، آینه یا بر نوک انگشتانتان لکه رژ لب یا ریمل می‌افتد، آن را یا استفاده از کمی خمیردندان که به نوک موهای ماهوت‌پاک‌کن یا فرچه رژ گونه مالیده شده است به سرعت برطرف کنید.

5- بوی سیر یا پیاز را از دست‌هایتان دور کنید.

پس از پخت و پز همچنان انگشتانتان بوی موادی که برای تهیه غذا استفاده کرده‌اید را دارند؟ با مالیدن کمی خمیردندان و سپس شستشوی دست‌ها این بوها – بخصوص بوی ماهی و پیاز و سیر – را از بین ببرید.

6- دیوار گالری‌تان را طراحی کنید.

آویختن دقیق و منظم عکس‌ها به دیوار، مهارتی دشوار است. اما با ایده‌ای خلاقانه و با کمک خمیردندان می‌توان این کار را به سادگی انجام داد: محل میخ در پشت تابلو را اندکی خمیردندان بمالید و آن را بر بخشی از دیوار که برایش درنظر گرفته‌اید قرار دهید تا اثر خمیردندان بر روی دیوار بیفتد. حالا میخ را روی اثری که خمیردندان بر دیوار گذاشته بکوبید.

 7- اثر قطرات آب را از چوب پاک کنید.

وقتی لیوانی که زیرش خیس است را از روی سطح چوبی بردارید، روی سطح چوبی حلقه‌ای از رسوبِ خیسی آب باقی می‌ماند. یه دستمالی که اندکی رطوبت دارد کمی خمیردندان و کمی بکینگ پودر بمالید و روی اثر آب بکشید تا سطح چوبی برّاقی بدست آید.

8- لکه ماژیک را پاک کنید.

اثر ماژیک‌های غیر وایت‌بورد بر سطوح چوبی دائمی است و پس از تلاش بسیار تنها می‌توان اندکی آن‌ها را کمرنگ‌تر کرد. ولی با خمیردندان تمام این لکه‌ها بطور کامل برطرف می‌شوند. اگر کودک شما می‌خواهد خلاقیتش را به این نحو بروز دهد، بد نیست همیشه یک خمیردندان همراه داشته باشید.

9- کفش اسپرتتان را نو کنید.

کفش تنیش و کفش پیاده‌روی شما با مالیدن خمیردندان مث روز اول می‌شود. امتحان کنید!