جورابتان دیگر جفت نیست؟ برای لنگه جوراب تنهای خود راه‌هایی جز دور انداختن را امتحان کنید.

1- از لنگه جوراب‌ها برای جدا کردن کفش و دیگر البسه‌ داخل چمدان استفاده کنید.

هنگام چمدان بستن، یکی از لوازم‌ مشکل‌ساز، کفش‌ها – بخصوص کفش‌های کثیف بچه‌ها – هستند. یک لنگه جوراب به کفش بپوشانید و با خیال آسوده آن را میان دیگر وسایل و لباس‌های چمدان قرار دهید. این کار نه‌تنها از انتقال آلودگی کفش‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه باعث می‌شود فشار کفش‌ها به دیگر وسایل بخصوص حین جابجایی چمدان از هواپیما یا دیگر وسایل نقلیه، موجب وارد شدن آسیب به وسایل اطراف کفش نشود.

2- بوی ماندگی و نم‌کشیدگی را از کمد لباس‌ها برطرف کنید.

لنگه جورابتان را با دانه‌های قهوه پودرنشده پر کنید تا تبدیل به یک بوگیر قوی شود. می‌توانید آن را به درِ کمد لباس‌ها و یا حتی داخل یخچال بیاویزید تا دانه‌های قهوه بوی نم‌کشیدگی و یا کپک‌زدگی را به خود جذب کنند.

3- تارهای مزاحم را جمع کنید.

برای راحت شدن از تار عنکبوت‌ها می‌توانید به سادگی یک لنگه جوراب را به انتهای چوب جارو یا حتی یک خط‌کش بپوشانید و تمام تارعنکبوت‌ها را با آن جمع کنید.

4- پوشش بامزه‌ای برای لیوان قهوه بسازید.

در روزهای سرد زمستانی چیزی بیشتر از بدنه لیوان قهوه، بخصوص لیوان‌های یکبارمصرف، لازم است تا چای یا قهوه‌تان زود سرد نشود. قسمت بالای لنگه جوراب‌ها را قیچی کنید. اگر جوراب ساق‌بلند است با همان یک لنگه می‌توانید برای دو لیوان یا بیشتر لباس درست کنید. حتماً شما هم مثل خانم کاترینا که با چسباندن یک دانه برف نمدی و یک دکمه به لباسِ لیوانش آنرا دلنشین‌تر کرده، باسلیقه و خوش‌ذوق هستید.

5- حفاظت از فرش، موکت یا کف چوبی اتاق با لنگه جوراب!

پایه میز و صندلی‌ها و دیگر اثاثیه منزلتان حسابی پرزهای فرش و موکت را فشرده کرده‌ است؟ یا روی کفپوش چوبی اتاقتان خط و رد می‌اندازد؟ با کمی سلیقه و دقت لنگه جوراب‌هایی که جمع شده را به پایه‌های صندلی و مبل‌ها بپوشانید. با کمی سلیقه و دقت می‌توانید ظاهری زیبا و شیک برای این پایه‌پوش‌ها ترتیب دهید. همچنین می‌توانید آن‌ها را زیر پایه‌ها کار بگذارید تا فقط میان سطح تماس پایه و کفپوش یا فرش قرار گیرند.

6- گوشی همراه خود را از مخاطرات در امان نگه دارید.

هنگام گشت و گذار در طبیعت، حین تعمیرات معمول خانه، و دیگر فعالیت‌هایی از این دست ممکن است صفحه گوشی شما خش بیفتد. در چنین شرایطی می‌توانید گوشی خود را داخل یک لنگه جوراب بگذارید تا لایه‌ای محافظ برای آن داشته باشید. تبدیل این جوراب به یک کیف کوچک برای گوشی‌تان هم البته کار ساده‌ایست.

7- گردگیری گیاهان آپارتمانی.

گیاهان زیبای خانه‌تان دیگر آن رنگ سبز پرنشاط قبل را ندارند؟ معمولاً دلیل اصلی، گرد و خاکیست که روی برگ‌هایشان نشسته است. یه جوراب مرطوب را به دست خود بپوشانید و با ملایمت و حوصله روی برگ‌ها بکشید.

8- لایه‌ای محافظ حین نقل و انتقال شکستنی‌ها ایجاد کنید.

شکستنی‌های بسیاری هستند که داخل یک لنگه جوراب جا می‌شوند. شمعدانی قدیمی یا گلدان ظریف و کوچک دوست‌داشتنی‌تان را با یک جوراب بپوشانید تا در اثاث‌کشی یا تغییر و جابجایی دکور خاطرتان از بابت آنها آسوده باشد.

9- جوراب را برای گوشه‌ها و کنج‌های پر از گرد و خاک استفاده کنید.

کارامدترین و دم‌دست‌ترین وسیله برای پاک کردن گوشه‌ها و کنج‌هایی که همیشه گرد و خاک در آنها جمع می‌شود، دست شماست. کافیست لنگه جورابی که اندکی مرطوب شده است به دستتان بکشید و بهترین کنترل را روی پاک شدن تمام آنها از گرد و خاک داشته باشید.

 

ترجمه از مطلبی با همین نام، نوشته لارن پیرو.