همه ما این مسئله را می دانیم که خوب غذا خوردن و فعال بودن سلامتی ما را حفظ می کند. ولی هنوز در پروسه کشف پاسخ به این سوال هستیم که چه بخوریم و چه موقع ورزش کنیم؟ در طی یک مطالعه در کالج آمریکایی داروهای ورزشی، مشخص شد که انجام یک ورزش سبک بعد از غذا می تواند در سلامت قلب موثر باشد :

«تری گلیسیرید بالا، باعث ایجاد بیماریهای قلبی و سکته قلبی می شود. ورزش منظم در زمان درست ، می تواند بهترین راه برای جلوگیری از بالا رفتن میزان تری گلیسیرید و عوارض آن در بدن باشد. در این مطالعه افرادی را به عنوان نمونه بررسی کردند ویژگی های فیزیکی این افراد به این صورت بود که در هیج برنامه ورزشی خاصی شرکت نکرده بودند و از سلامتی لازم نیز برخوردار بودند. بعد از مطالعه متوجه شدند این افراد بعد از وعده غذایی مخصوصا غذای چرب، با انجام ورزش های ساده مانند پیاده روی سبک از بالا رفتن میزان تری گلیسیرید در بدن خود جلوگیری کرده اند. »

این مطالعه جدید در تناقض با این باور است که ورزش کردن قبل از غذا را برای افزایش متابولیسم و کمک به هضم بهتر غذا توصیه می کند. البته هیچ کدام دیگری را نقض نمی کند. به طور کل ورزش کردن چه قبل و چه بعد از غذا برای سلامتی مفید است. در هر دو صورت با تحرکی که به بدنتان میدهید اگر قبل از غذا باشد باعث هضم بهتر غذا می شود و اگر بعد از غذا باشد برای سلامت قلب موثر است.