بهترین راه برای صرفه جویی و جمع و جور کردن بهم ریختگی در خانه این است که از وسایل موجود بهره ببریم. در اینجا 10 مورد از وسایلی که احتمالا در خانه تان وجود دارد و بسیار ارزان است را ذکر می کنیم؛ ببینید چه استفاده های دیگری می توانید از این وسایل بکنید :

1-    ویتامینه لب : به غیر از اینکه می تواند ترک لب را از بین ببرد برای مصارف دیگری از قبیل : روان کردن حرکت کشو، زیپ و نرم کردن ورودی سفت پریز برق

2-    فضله بچه گربه : برای هر نوع گندزدایی از قبیل : از بین برنده بوی بد کفش و هر جای دیگری مانند کمد، کشو و حتی یخچال و ته سطل آشغال . اگر موبایل خیس شود می تواند خیسی آن را به سرعت از بین ببرد.

3-    گیره کاغذ : برای صاف نگه داشتن کروات در کمد، باز کردن قفل، راحت تر کردن بستن دستبند، دستگیره ای برای USB های کوچک و خراب شده.

4-    کیسه های خرید : می توانید هم برای بازیافت و هم برای مصارفی از قبیل : جلوگیری از خیس شدن هر چیزی مثل گلدان هایی که در زمستان نمی خواهیم خیس شوند و یا یخ بزنند، نگه داشتن کفش های گلی و کثیف و یا دوباره استفاده کردن آنها به عنوان کیسه زباله.

5-    لاک ناخن : می توانید از آن به عنوان آرام کننده خارش نیش پشه، جلوگیری از زنگ زدگی قسمت کوچکی از فلزات، سفت کردن دسته های عینک، برطرف کننده جوهر روی پلاستیک. البته مراقب باشید که از چه نوع (استون یا بدون استون) استفاده می کنید.

6-    خمیر دندان : براق کننده نقره جات، از بین برنده هر گونه خراش حتی خراش روی CD ها و چراغ جلو ماشین، ترمیم کردن کفش های کتانی کهنه و کثیف و حتی نو کردن بند کفش.

7-    سه شوار : تمیز کردن کیبورد کامپیوتر( البته با باد خنک)، برداشتن برچسبهایی که به راحتی کنده نمی شوند، به راحتی کندن چسب زخم، گشاد کردن کفش تنگ، تنگ کردن آستین های گشاد شده بافتنی و برای استفاده کامل از کارتریج دستگاه پرینتر.

8-    آهن ربا : برای منظم نگه داشتن ابزارهای کوچک مانند پیچ و میخ، برداشتن باتری ساعت، محکم نگه داشتن کابل به همدیگر، بستن سر بسته هایی که نمی خواهیم در یخچال باز شوند.

9-     سرکه : به عنوان تمیز کننده، گندزدایی، تمیز کردن صفحه نمایش هر گونه گجت ( کامپیوتر، موبایل، تلویزیون، تبلت و …) ، جلوگیری کننده هر گونه انسداد در مجرای آب، تمیز کننده سر دوش حمام، خیساندن انواع میوه های توت شکل( توت، توت فرنگی، شاتوت و …) در سرکه می تواند از هر گونه قارچ زدگی در میوه جلوگیری کند و باعث ماندگاری بیشتر آن شود.

10-    گیره بزرگ کاغذ : برای آویزان کردن هدفون، انبار کردن کابل ها ، درپوش بطری های نوشیدنی باز شده در یخچال.