940222-sleep-in-hairstyles-02
موهای صاف و لخت

خانم «سانتیاگو» از مشکلاتی که خانم‌های دارای موهای صاف دارند با اطلاع است، او می‌گوید: خیلی سخت است موها در طول روز منظم و مرتب نگه داشته شوند و توصیه می‌کند که با اسپری‌های بافت مو، موها را ببافید. «سانتیاگو» می‌گوید این روش در بهترین حالت روی موهایی که 80 تا 90 درصد خشک است جواب می‌دهد. اول دست‌های‌تان را خیس کنید و به موهای‌تان بکشید. سپس به‌جای اینکه آنها را به 2 دسته تقسیم کنید که معمولا این روش انجام می‌شود، موها را به 4  دسته تقسیم کنید. موهای‌تان از طرف دوگوش و از جلو به پشت تقسیم کنید. هر قسمت را ببافید. به آنها گیره بزنید و بخوابید. 4 دسته کردن موها این اطمینان را به شما می‌دهد که موهای پشت هم به خوبی موهای جلو فر بخورند.

«سانتیاگو» پیشنهاد می‌کند: اگر می‌خواهید فرهای بهتری داشته باشید، هنگامی که صبح از خواب بیدار بلند می‌شوید قبل از باز کردن گیره‌ها یک اتو به موها بزنید. وقتی موها سرد شدند گیره‌ها را باز کنید. اگر می‌خواهید حالت موها را تقویت کنید، با یک دستگاه فر برقی، حلقه‌هایی روی موها ایجاد کنید، اما انجام این مرحله ضروری نیست. چند دسته از موها را به طور تصادفی بیرون آورده و با انگشت پیچ دهید و اسپری بزنید. به همین راحتی میتوانید موهای قشنگ عروسکی داشته باشید که کل روز دوام می‌آورند.

940222-sleep-in-hairstyles-04

موهای معمولی

«سانتیاگو» می‌گوید بزرگ‌ترین دردسر برای خانم‌های این دسته، وز شدن موهاست که دلیل آن‌هم استفاده از رو‌بالشتی‌های پنبه‌ای است. اما اگر می‌خواهید به این دردسر نیفتید، روی بالشت‌های‌تان را روبالشتی ابریشمی بکشید. ولی اگر در مسافرت هستید ونمی‌توانید روبالشتی خودتان را بیاورید، به‌جای آن یک روسری ابریشمی سر کنید.

اول یک کرم آبرسان به موها بمالید. موهایتان را دربالای سر مدل آناناسی ببندید. به جای استفاده از کش سر از یک سری کش‌های بانجی (کشهای قلاب دار) استفاده کنید. سپس روسری را دور سرتان بپیچید.

صبح روسری را بردارید. موها را باز کرده و با دست پیچ دهید. برای براق شدن و آب‌رسانی بهتر است از یک  اسپری روغنی مثل اسپری‌های حاوی اسانس گیاه استفاده کنید.

940222-sleep-in-hairstyles-05

موهای بلند

هنگامی که زنگ آلارم موبایل‌تان خاموش می‌شود و بیدار می‌شوید با یک دسته موهای به‌هم‌ریخته و گره دار روبه‌رو هستید که زیبا نیستند و فکر شما را مشوش می‌کنند. اما به راحتی می‌توانید از ایجاد این گره‌ها جلوگیری کنید. شاید ماده مورد نیاز شما همین الان در حمام منزل‌تان وجود داشته باشد و شما از آن اطلاع ندارید. باید قبل از خواب مقداری شامپوی خشک  به موهای‌تان اسپری کنید. این کار را به دو دلیل انجام دهید. اول اینکه، پاف‌های اسپری به کمک ریشه‌های مو می‌آیند و دوم اینکه شامپوی خشک یا پودری به افزایش حجم مطلوب موها کمک می‌کنند. پس از اسپری موها را دم اسبی ببندید ولی مواظب باشید که موها را خیلی محکم نبندید، سپس دم اسبی را به دو قسمت تقسیم کنید و آن‌ها را با یک حرکت روبه بالا دورهم بپیچید و انتهای آن‌را با کش ببندید. در آخر موها را دایره وار دور مرکز ببندید و با پنس محکم کنید.

صبح روز بعد به راحتی دسته موها را باز کرده وآن‌ها را تکان دهید، اگر دوست دارید می‌توانید با اسپری آنها را مرطوب کنید ولی انجام این مرحله ضروری نیست. این دم اسبی بلند باعث می‌شود موها حجیم‌تر به‌نظر آید.

940222-sleep-in-hairstyles-06

موهای فردار

دخترهای موفرفری می‌توانند شهادت دهند که  فر موهای پشت سرشان در طول خواب شبانه شکسته و کوبیده می‌شوند. پس باید جوری از موها مراقبت کرد که نه تنها موهای جلوی سر بلکه موهای پشت سرهم زیبایی و طراوت خود را حفظ کنند.

«سانتیاگو» با تقسیم موها از اطراف گوش شروع می‌کند. او می‌گوید: با یک اسپری آنتی فریز (ضد وز) موها را کمی نمناک کنید. سپس موهای قسمت بالا را به سمت پشت سر و به شش دسته تقسیم کنید. برای محکم کردن، موها را با پنس‌های کوچک برخلاف رویش موها ببندید. سپس قسمت پشت را به سه قسمت تقسیم کرده و آنها را هم با سنجاق ببندید.

وقتی صبح شد، تمام گیره‌ها را باز کنید و موها را تکان دهید . اگر می‌خواهید حالت فر بعضی موها را بوسیله انگشت یا فر برقی دوباره اصلاح کنید و با یک اسپری آبرسان به کارتان پایان دهید.

منبع: +

یک نظر دربارهٔ «۴ راه برای بیدار شدن با موهایی عالی»

نظرات بسته شده‌اند.