برای این گیاه جادویی بیش از 40 مورد استفاده ذکر شده که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1-    از بین برنده پف زیر چشم: مقداری پنبه را بردارید و به ژل آلوورا آغشته کنید. این ژل کمپرس فوق العاده ای برای چشم های خسته و پف کرده است.

2-   جلو گیری کننده و از بین بردن ترک شکم: روزی دوبار این ژل را روی شکم چه در طول دوران حاملگی و چه بعد از آن استفاده کنید. ترک های ناشی از لاغری را نیز بعد از چند ماه برطرف می کند.

3-  قوی کردن ناخن های ضعیف: ژل را هر روز روی ناخن ها بمالید تا بعد از چند هفته ناخن ها قوی تر شده و درخشش پیدا کنند.

4-   آرام کننده سوزش بعد از تیغ زدن موها: روی قسمت هایی از پوست بدن که در اثر تیغ زدن سوزش دارند، بمالید تا آرام شود.

5-   پاک کننده آرایش چشم: برای پاک کردن آرایش چشم بسیار خوب است چراکه اطراف چشم بسیار حساس است.

6-   نرم کننده آفتاب سوختگی: آلوورا برای آکنه، اکزما و خارش های پوستی بسیار آرام بخش است. روزی دو یا سه بار روی قسمت مورد نظر بمالید تا آرام شود. آلوورا علاوه بر خاصیت خنک کنندگی، لایه محافظتی روی پوست تشکیل می دهد تا رطوبت پوست را ذخیره کند، زمانیکه پوست مرطوب باشد، آفتاب سوختگی سریعتر درمان می شود.

7-  ژل طبیعی قبل و بعد از اصلاح: آلوورا به دلیل دارا بودن آنزیم و آب زیاد، خاصیت ضد التهاب دارد. سطح بسیار نرمی را روی پوست بعد از اصلاح ایجاد می کند و سوزش بعد از اصلاح را نیز برطرف می کند.

8-  از بین برنده چروک پوست: پوست دوستدار ویتامین C و E است که در آلوورا وجود دارد و به سفت شدن و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. آلوورا 4 برابر آب قدرت نفوذپذیری در پوست را دارد بنابراین لایه های زیرین پوست را نیز مرطوب نگه می دارد.

9-   از بین برنده شوره سر و شکنندگی مو: آن را با شامپو، نرم کننده و سایر محصولات مراقبت از مو می توانید مخلوط کنید و استفاده کنید. یا قبل از خواب موهای خود را به ژل آغشته کرده و بگذارید خشک شود و صبح کاملا موهای خود را بشویید. به جای محصولات گرانقیمت حالت دهنده مو می توانید از آلوورا استفاده کنید و همچنین شکنندگی و خشکی مو را از بین می برد.

10- درمان آکنه و جای جوش: آلوورا با از بین بردن سلولهای مرده، آکنه را تمیز می کند به این صورت که منافذ صورت را باز می کند و چربی های داخل آن را از بین می برد. همچنین لکه هایی که از جوش روی صورت مانده است را درمان می کند.

11- ضدآفتاب: آلوورا پوست را در مقابل انواع اشعه های مضر خورشیدی که باعث پیری زودرس پوست می شود، محافظت می کند. همچنین تیرگی ایجاد شده بر روی پوست به دلیل ماندن در آفتاب را از بین می برد.

12-                        درمان موهای مرده: آلوورا را بعد از خشک کردن مو به موهای خود بمالید تا موها را مرطوب کرده و همچنین ظاهر سالم و خوبی به مو میدهد.

13-                       تیرگی زیر بغل: آلوورا تیرگی زیر بغل را از بین می برد.