1-    دور نگه داشتن مورچه ها: مورچه ها دوست ندارند روی گچ راه بروند بنابراین چنانچه یک خط گچی در اطراف لانه شان بکشید آنها دیگر نمی توانند از لانه شان خارج شوند.

2-   از بین بردن لکه چربی بر روی یقه لباس: روی لکه چربی ایجاد شده بر روی یقه گچ بکشید و چند دقیقه صبر کنید وقبل از اینکه آن را بشویید گچ را از روی یقه پاک کنید. ذرات گچ، چربی را به خود جذب کرده و از بین بردن لکه را آسانتر می کند.

3-  جلوگیری از زنگ زدگی ابزار آلات و تار شدن نقره جات: گچ را داخل تور گذاشته و در جایی قرار دهید که نقره جات و ابزارآلات خود را می گذارید.

4-   تثبیت کننده پیچ گوشتی: برای اینکه هنگام باز کردن و یا بستن پیچ، پیچ گوشتی لق نخورد و ثابت بر روی شیار پیچ قرار بگیرد، با گچ، نوک پیچ گوشتی را آغشته کنید تا سفت و محکم سر جای خود قرار بگیرد.

5-   جلوگیری از ایجاد رطوبت در کمد لباس: چند عدد گج را با یک نخ ببندید و داخل کمد لباس قرار دهید تا از ایجاد رطوبت جلوگیری کند.

6-   سمباده کردن سطوح به طور یکنواخت: اگر می خواهید سطحی را به صورت کاملا صاف و یکنواخت سمباده بکشید از گچ استفاده کنید و آنقدر آن را روی سطح مورد نظر بکشید تا گچ تمام شود.

7-  برای علامت گذاری: می توانید جای قرار دادن مبلمان را با گچ علامت گذاری کنید تا طبق طرح، وسایل تان را بچینید.

8-  پوشاندن زدگی رنگ دیوار: اگر زدگی های کوچکی از رنگ بر روی دیوار به وجود آمده است می توانید با گچ همرنگ آن را بپوشانید.