همیشه صبح ها عجله دارید؟ از خواب بیدار شدن برایتان سخت است؟ حال و حوصله رفتن به سرکار را ندارید؟ همه ما با این حس ها آشنایی کامل داریم. این 10 روش را هنگام بیدار شدن از خواب امتحان کنید تا بتوانید انرژی خود را بیشتر کنید و در همان ساعت های اولیه صبح یک سری از کارهایتان را انجام دهید:

10- صبح ها را به فکر کردن اختصاص دهید 

از آرامش و سکوتی که اول صبح دارد استفاده کنید در این زمینه توصیه ای وجود دارد که می گوید: صبح فکر کن، ظهر عمل کن، عصر مطالعه کن، شب بخواب.

9- عادت های صبح گاهی خود را دنبال کنید 

چرا همیشه دیر به مدرسه یا محل کار خود می رسید؟ مطمئنا به این دلیل نیست که به طور تصادفی در همان لحظه حرکت زمین تندتر می شود. بهترین فرصت است که به خودتان عادت دهید مثل ساعت عمل کنید و وقتی عادت را ایجاد کردید دیگر نیازی به تمرین ندارید مثل ساعت خودتان از جای خود بلند می شوید و به موقع به محل کار خود می رسید.

8- فرزندان خود را در این مسیر با خود همراه کنید 

شاید کار وقت گیری باشد ولی به مرور متوجه می شوید که دیگر فرزندانتان صبح ها آرامش بیشتری دارند و از اینکه ممکن است دیر به مدرسه برسند نگران نیستند چون می دانند صبحانه خورده اند، تکالیف خود را چک کرده اند و آماده مدرسه رفتن هستند.

7- شب ها برای داشتن خواب خوب به اندازه غذا بخورید

راه ساده برای داشتن یک صبح بانشاط، این است که شبها کمتر غذا بخورید و برای داشتن یک وعده غذایی کافی برای صبح جا باز کنید. وعده غذایی که بتواند به شما انرژی کافی بدهد تا بتوانید به دنبال اهداف تان بدوید.

6- مهمترین کار خود را انتخاب کنید 

اگر دوست دارید از گذران وقت در اول صبح لذت ببرید بهتر است اولویت بندی کنید و کارهای مهمتر را طبق اولویت به نوبت انجام دهید. در این صورت است که می توانید روزهای کاری خود را در کنترل خود داشته باشید.

5= لیوان نوشیدنی انرژی زای کوچک تری انتخاب کنید

وقتی صحبت از کافئین به میان می آید، تصویر یک لیوان بلند و بزرگ قهوه در ذهن مان نقش می بندد. اگر کسی هستید که به دنبال نوشیدنی انرژی زا برای اول صبح خود می گردید بهتر است از لیوان کوچک تر استفاده کنید و از نوشیدنی های مختلف مانند چای و یا دم نوش های مناسب به جای نوشیدن فقط یک مدل نوشیدنی استفاده کنید.

4- با دستگاه قهوه جوش خود از خواب بیدار نشوید 

برخی افراد برای بیدار شدن از خواب باید از یک نوشیدنی مثل چای یا قهوه استفاده کنند که بتوانند سرحال و از  خواب بیدار شوند. هیچ وقت بدن خود را برای بیدار شدن از خواب به کافئین عادت ندهید. بهتر است در اتاقی بخوابید که صبح ها روشن شود و با نور خورشید از خواب بیدار شوید. کمی نرمش می تواند شما را سرحال کند.

3- شبها قبل از خواب خود را برای فردا آماده کنید 

ساعت، موبایل یا حتی ساعت مایکروویو خود را برای ساعتی معین در شب مثلا 10 شب کوک کنید تا به شما یادآوری کند برای فردا آماده شوید و کارهای فعلی خود را به فردا موکول کنید. کارهای فردا صبح خود را کنترل کنید مثلا لباس، محتوی کیف پول، کفش و چک کردن کارهایی که باید صبح روز بعد انجام شود.

4- صدای زنگ بلندی را برای کوک ساعت خود بگذارید 

اگر با صدای بلند زنگ ساعت از خواب بیدار شوید کاملا هوشیار خواهید بود و به طور خاصی به بدن خود می گویید که وقت بیدار شدن فرا رسیده است. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که 30 ثانیه روی بازوهای خود مانند انجام دادن ورزش شنای سوئدی قرار بگیرید تا به بدن خود اعلام بیداری بکنید.

1-    چه زمانی اوج انرژی شما برای انجام کارهایتان است؟

همه ما در زمان های متفاوتی برای انجام کارهایمان انرژی داریم و در همان زمان هاست که اوج فعالیت و انجام کارهایمان است. بنابراین افرادی که شبها تا دیروقت بیدار هستند و افرادی که سحرخیز هستند زمان های متفاوتی برای انجام کارهای خود دارند. بر همین اساس برنامه ریزی کنید تا با انرژی لازم کارهایتان را انجام دهید.