این یک عقیده فراگیر و عمومی است که می‌گوید، پوشش شما از احساسات شما خبر می‌دهد. ما در بهترین شکل با استفاده از پوشش، خود را ابراز می‌کنیم. به‌علاوه آنچه که تصمیم به پوشیدن آن می‌گیریم هم نقش مهمی در داستانی که درباره خود بازگو می‌کنیم، ایفا می‌کند.

در این میان یک حوزه پوششی که ممکن است زیاد به فکر شما نیاید را به تصویر کشیده‌ایم وآن هم کفش است. گفته می‌شود که افراد محلی و قومیت‌های خاص که لباس‌هایی با رنگ‌های شاد و تند و طرح‌دار می‌پوشند، بیشتر پوششی محلی و متحدالشکل را ترجیح می‌دهند. انتخاب کفش  گویای چیزهای زیادی درباره‌ی ماست. چند لحظه فکر کنید و ببینید کدام کفش را ترجیح می‌دهید وپاسخ مربوط به کفش مورد نظرتان، که گریزی به خود درونی‌تان می زند را مطالعه نمایید. من وقتی پاسخ مربوط به خودم را دیدم کمی تعجب کردم. فکر‌می کنم تا حدودی یک کودک بازیگوش هستم.

کفشی که علاقه به پوشیدن آن دارید را انتخاب کنید:

940206-shoe-personality-001

یک، کفش‌های آکسفورد

940206-shoe-personality-002

شما هنرمند و دارای اعتماد به‌نفس بالا هستید. شغل‌تان نیز مانند خودتان غیر‌عادی و عجیب است.

دو، کفش‌های اسپرت

940206-shoe-personality-003

فعال هستید، زمین و زمان را به هم می‌آورید. در نظرتان سلامت جسم مهم‌تر از پیروی مد است. اندام شما متناسب است.

سه، کفش‌های باله

940206-shoe-personality-004

شما خانم هستید و از ابراز آن واهمه‌ای ندارید. گاهی اوقات خانم‌ها سعی می‌کنند جنسیت‌شان را پنهان کنند تا قدرت‌شان را نشان دهند. ولی شما می‌دانید که با کفشهای باله، هم قدرتمند و هم راحت هستید.

چهار، دمپایی لا‌انگشتی

940206-shoe-personality-005

اگر در مناطق گرمسیر زندگی نمی‌کنید و همیشه دمپایی لا‌انگشتی به پا دارید، این احساس را منتقل می‌کنید که فردی آزاد اندیش بوده و در زندگی هم آزادی عمل دارید و می‌دانید کی و کجا بی‌خیال باشید.

پنج، کفش‌های قرمز

940206-shoe-personality-006

کفش قرمز حکایت از اقتدار و رازآلودی شما دارد. دوست دارید مورد توجه باشید وعلاقه مندید وقتی به مکانی وارد می‌شوید مرکز توجه قرار بگیرید.

شش، کفش‌های عجیب و میخ دار

940206-shoe-personality-007

واقعاً تعجب آور است بدانید کسانی که این نوع کفش را می‌پوشند، شخصیت آرامی دارند. شاید ظاهر خطرناک این کفش‌ها که با آرامش شما تلفیق شده، این تعادل یین‌ویانگ* را می سازد.

940206-shoe-personality-013

*یین‌ویانگ مفهومی است در نگرش چینیان باستان به نظام جهان. یین و یانگ شکل ساده‌شده‌ای از مفهوم یگانگی متضادها است.

از دیدگاه چینیان باستان در همهٔ پدیده‌ها و اشیاء غیر ایستا در جهان هستی، دو اصل متضاد ولی مکمل وجود دارد.

یین و یانگ نشان دهنده قطب‌های مخالف و تضادهای جهان هستند. البته این بدان معنا نیست که یانگ خوب است و یین بد است (در حقیقت این تحریفی نادرست است). بلکه یین و یانگ مانند شب و روز یا زمستان و تابستان بخشی از چرخه هستی هستند. وقتی تعادل و احساس خوبی به وجود می‌آید که تعادل بین یین و یانگ برقرار باشد. نقطه‌های متضادی که داخل شکل یین و یانگ دیده می‌شود به این مفهوم است که یین وقتی به حداکثر خودش برسد، و می خواهد تمام شود در درونش یانگ را دارد و وقتی هم که یانگ می خواهد به حداکثر خود برسد در درونش یین را دارد. یعنی وقتی یکی تمام می‌شود، دیگری در درونش رشد می‌کند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

 

هفت، کفش‌های ساده

940206-shoe-personality-008

شاید قصدتان از پوشیدن این جور کفش‌ها این است که می‌خواهید بگویید من راحت هستم. اما در حقیقت  از هرگونه تغییر، چه در روابط اجتماعی و چه در زندگی به کل می ترسید. شهامت داشته باشید و فرصت‌ها را از دست ندهید.

هشت، صندل‌های زرق و برق دار

940206-shoe-personality-009

این که شما دوست دارید پدیکور ناخن‌هایتان را به نمایش بگذارید، نشانگر این است که به ظاهرتان اهمیت می‌دهید و هیچ جزئیاتی را از قلم نمی‌اندازید.

نه، کفش‌های با نقوش حیوانی

940206-shoe-personality-010

شما از غریزه  حیوانی‌تان پیروی می‌کنید. فردی بی‌نظیر هستید و از نمایش آن ترسی ندارید. شما از شخصیت خودتان آگاه بوده و با غرور قدم برمی‌دارید.

ده، کفش‌های پاشنه بلند مشکی

940206-shoe-personality-011

کفش‌های پاشنه بلندمشکی مثل شخصیت‌تان کلاسیک است. نمی‌خواهید از مد پیروی کنید. با فرهنگ و اندکی محافظه‌کار هستید. می‌دانید چه چیز به شما می‌آید و می‌دانید بهترین کار برایتان چیست.

یازده، کفشهای طاووسی

940206-shoe-personality-012

می‌خواهید زیبایی و رنگارنگی را  به نمایش بگذارید. ممکن است دیگران فکر کنند، داشتن شما پول زیادی می‌خواهد، شاید هم اینطور باشید. ولی شما می‌توانید آنچه را که می خواهید بخرید.

منبع: +

 

یک نظر دربارهٔ « سلیقه شما در انتخاب کفش آشکار کننده شخصیت شماست»

نظرات بسته شده‌اند.