هادی ایاز/

«من همیشه برای انجام یک کار سخت، شخص تنبلی را انتخاب می‌کنم،چون انسانهای تنبل راه آسانی را برای انجام آن پیدا خواهند کرد» این جمله نقل قولی است که اغلب به بیل گیتس نسبت داده می‌شود.

تا حالا داستان مثل عامیانه تنبل خانه شاه عباس رو شنیدین؟ اگه تنبل نیستین و حال و حوصله دارین برین متن کامل داستان رو پیدا کنین و بخونین. اگه حوصله ندارین ما خلاصشو براتون میگیم:

شاه عباس از اینکه در مملکتش همه اصناف به نوایی رسیده بودند خدا رو شکر می‌کرد ولی وزیرش به او گفت: فقط تنبل‌ها هستند که سرشان بی‌کلاه مانده. شاه عباس دستور داد تا تنبل خانه‌ای رو در اصفهان تاسیس کنن. تنبل ها از سراسر مملکت رفتن اونجا و زندگیشون از بودجه دولتی تامین میشد. ولی روز به روز تعداد تنبل‌ها بیشتر میشد و پول بیشتری خرج تنبل خانه می‌شد. یک روز شاه به تنبل خانه رفت و دید که خیلی هاشون فقط به خاطر گرفتن حقوق و مواجب تنبلی، اومدن اونجا. در نتیجه تصمیم گرفت تنبل نماها را از تنبل‌های واقعی جدا کنه و فقط به تنبلای واقعی، حقوق بده. برای این کار دلقک شاه پیشنهاد داد: همه تنبلا رو ببرند توی یک حمام و منافذ حمام را ببندند، بعدش آتش حمام رو زیاد کنند. تنبل نماها توان تحمل حرارت را ندارن و از حمام بیرون میرن و تنبل های واقعی تو حمام میمونن. این کار عملی شد و فقط دو نفر حرارت بالای حمام رو تحمل کردن. یکی ناله میکرد و میگفت: آخ سوختم، آخ سوختم. بدون اینکه از جاش تکون بخوره. اون یکی دیگه حتی حال ناله و فریاد رو هم نداشت. گاهی با صدای ضعیف میگفت: بگو رفیقم هم سوخت! 🙂

حالا شما تنبلای زیر رو ببینین و نظر بدین:

1)طفلکی داره فیلم میبینه

1

2)دستگاه چمن زنی

 

2

 

3)گارد امنیتی خسته است، خسته! میفهمی!

3

4)دختر مد گرا ولی تنبل

4

5)پدر بی حوصله ولی خلاق

5

6)بدون شرح

7

 

7)گشت و گذار باسگ

8

8)کاربر تبلت

9

9)گیم باز حرفه ای خوابالو!

10

10)اینم یک مدل پاپ کورن خوردنه

12

11)شما که حوصله نداری از پله بالابری باشگاه رفتنت دیگه چیه؟

13

 

12) حداقل بازش می کردی!

14

 

13)بدون شرح (تصویر آشنای این روزهای مترو)

15

 

14)آبمیوه خور حرفه ای

16

 

15)استفاده بهینه از مکان

18

 

16)ریموت جدید apple

20

 

17)سینما خانگی کارتنی (یاد جوک آرایشگاه روپیتی افتادم 🙂 )

19

 

18)در پمپ بنزین

17

 

19)درخت کریستمس

6

 

آخریش رو هم خودم تنبلی م شد بذارم 🙂